نحوه اداره پروژه
سازمان و نحوه اداره پروژه
با توجه به اینکه موضوع اصلی پروژه ، ارائه خدمات لازم بمنظور انجام بهینه نصب و پیاده سازی نرم افزارهای جامع اطلاعات مدیریت می باشد و از آنجاییکه انجام این امر بزرگ مستلزم ایجاد هماهنگی های فراوان در سطح شرکت است ، لذا بمنظور اداره پروژه بدون توجه به اینکه چه شقی از شقوق پیشنهادی انتخاب گردیده باشد ، کمیته ای تحت عنوان « کمیته راهبری » پیشنهاد گردیده است ، که نقش کنترل و هدایت پروژه را از آغاز تا پایان بر عهده خواهد داشت.
اعضای پیشنهادی جهت کمیته راهبری به قرار زیر می باشند :
- نماینده مدیریت عامل
- مدیران ذیمدخل در ارتباط با سیستمهای مورد بحث در کمیته راهبری
- مدیریت امور مالی
- کاربران اصلی مرتبط با موضوع مورد بحث در کمیته راهبری حسب مورد
- دبیر کمیته راهبری(ترجیحاً مدیریت بخش کامپیوتر)
- « دبیر کمیته راهبری» در تمامی مراحل این پروژه وظیفه راهبری پروژه را از طریق رهنمودهایی که به شرکت وموسسه میدهند ، بر عهده دارد .
وظایف راهبر بقرار زیر می باشند :
- ایجاد هماهنگی های لازم با مدیران و مسئولین شرکت در خصوص تامین پیش نیازهای استقرار سیستمها اعم از پیش نیازهای سخت افزاری ، نرم افزاری و سایرمقدماتی که بایستی درارتباط با هر یک ازسیستمها آماده نمود.
- انجام هماهنگی های لازم با موسسه در جهت تهیه و تدارک برنامه اجرایی پیاده سازی سیستمها وآموزش کارکنان.
- ایجاد هماهنگیهای لازم در جهت رفع نیازمندیهای پرسنلی جهت اجرای سیستمها
- برنامه ریزی و انجام هماهنگیهای لازم درجهت تشکیل جلسات«کمیته راهبری» بر حسب موضوعات قابل طرح
- نظارت بر عملکرد موسسه در طول پروژه و اقدام در جهت رفع مشکلات احتمالی از طرف موسسه
- ایجاد هماهنگی های لازم در جهت مطالعه گزارش شناخت و انتظارات هر یک از سیستمها ضمن هماهنگی با مدیران ذیمدخل در شرکت و اعضای کمیته راهبری حسب مورد
- تایید گزارشات پیشرفت کار مؤسسه CSD